Tuesday, January 20, 2015

MARI KITA LIHAT, PAKAR2 NI KATA APA MENGENAI MINYAK KELAPA DARA

 
“Belum pernah dalam sejarah manusia begitu penting untuk menekankan nilai minyak asid Laurik. Minyak Kelapa Dara (MDK) mengandungi medium chain triglyceridus (MCT) yang hampir sama dengan lemak yang terdapat dalam susu ibu. MCT mempunyai kesan nutrien yang sama dengan susu ibu.”
Prof. Dr. Jon J. Kabara, Ph.D Professor Emeritus Michigan State University
“Minyak Kelapa Dara bersifat anti virus, anti bakteria, anti kulat dan anti parasit semulajadi yang mengawal pelbagai penyakit.”
Dr. Bruce Fife (Doctor Naturopati – USA)

“Minyak kelapa dara digunakan sebagai losyen adalah kaedah yang ideal untuk mengembalikan keremajaan kulit anda. Ia bukan sahaja menghalang pembentukan radikal bebas yang membinasakan, serta bertindak melindungi dari tindakbalas radikal bebas, malah ia juga mampu mengekalkan bentuk kulit jeragat dan masalah kulit lain yang disebabkan oleh penuaan faktor dan pendedahan berlebihan kepada minyak kelapa sunlight.Virgin mampu mengekalkan tisu ‘kulit penghubung ‘menjadi kuat dan halus, di mana ia membantu kulit henti dari kendur dan berkedut. Dalam keadaan tertentu ia mampu memulihkan kulit yang rosak atau kulit yang dijangkiti penyakit.
Minyak kelapa dara bukan sahaja memberikan kelegaan sementara kepada kulit, tetapi ia juga membantu memulihkan dan memperbaiki kulit, dan ia tidak dapat dilakukan oleh sebarang jenis losyen. Ia berperanan mengembalikan keremajaan pada kulit anda dengan menanggalkan sel-sel luaran kulit yang mati. Minyak kelapa dara akan meresap jauh hingga lapisan bawah kulit dan akan menguatkan lapisan tisu berkenaan. Akhirnya kulit anda akan menjadi lembut serta sihat ‘bersinar “. Jika anda ingin maksima kesan pemulihan, anda perlu memilih mereka yang benar-benar minyak yang berkualiti, bebas daripada sebarang bahan kimia, tiada warna pergilah dan tiada hidrogen. Semua ini terdapat dalam minyak kelapa dara.”
Dr. Joseph Mecola (Author of Total Health Program) and Rachael Droege

“Minyak Kelapa Dara berdiri gagah sebagai minyak yang paling menyihatkan yang boleh anda gunakan. Ia mengandungi selautan khasiat kesihatan serta khazanah penyelidikan yang benar-benar berharga. Saya sesungguhnya sangat inginkan anda menjadikan Minyak Kelapa Dara sebagi sebahagian daripada pelan harian pemakanan anda.”
Dr. Mark Atkinson Holistic Medical Physician BBS Bsc (Hons) FRIPHH FCMA BETD SAC DIP (Clinical Nutrician)

No comments:

Post a Comment